היי הורים יקרים, האם אתם יודעים מה גורם לילד אחד לרצות להצליח בלימודים או בתחום החברתי, בעוד שילד אחר עומד במקום ואינו מראה רצון להתקדם?
מצוידת בניסיון של 18 שנים כיועצת חינוכית במערכת החינוך, בהן עסקתי במתן ייעוץ והדרכה בנושא הבריאות הרגשית-נפשית של הילדים לצוותי חינוך והורים וטפלתי בילדים ומתבגרים באופן פרטני וקבוצתי, אני יכולה לספר לכם כי התשובה מורכבת ופשוטה גם יחד.
שמי טג'ה קינדה, ואני מטפלת רגשית בשילוב הדרכת הורים (c.b.t) מומחית בילדים ובני נוער ובמגוון אתגרים שילדים ובני נוער מתמודדים איתם, הפוגעים ברווחה הנפשית ובתפקוד, כגון: הפרעות מתחום החרדה (חרדה חברתית/חרדת בחינות, רגישות לדחיה, חרדה כללית), דיכאון, הפרעות התנהגות, קשיים בתחום הקשב והריכוז, דימוי וביטחון עצמי נמוכים, ערך עצמי ירוד וקשיים בויסות החושי והרגשי.
אני מסייעת לילדים לממש את הפוטנציאל האישי ומעניקה להם מפתחות למצוינות אישית, רגשית, חברתית ולימודית באמצעות:
אני מאמין:
אני מאמינה כי לכל ילד וילדה קיים פוטנציאל אדיר להצלחה בכל תחום שיבחרו להצליח ולהשקיע בו מאמץ. לכל ילד וילדה מוטיבציה, סקרנות, רצון ונטייה לרצות את הוריהם, מוריהם ולהתגאות בעצמם,אולם לעיתים ישנם ילדים שאינם מצליחים להביא לידי ביטוי את היכולות והרצון שלהם בדרך מקובלת מכל מיני סיבות ולכן הם זקוקים למפתח אחר לליבם ולראשם. לא "מפתח מסטר" שמתאים לכולם, אלא אחר (לא טוב יותר או רע יותר) פשוט שונה. לפעמים לוקח זמן למצוא את המפתח המיוחד הזה. בכל פעם שהסתכלתי על הילדים כשהם עושים משהו שחשוב להם או משהו שהם אוהבים, אז ראיתי אצלם ניצוץ בעיניים ונחישות שאינה מתפשרת.
אני מחפשת, ללא הרף, לגלות איזה מפתח יצליח להתחיל את ההתנעה הרצויה לכיוון בו ארצה להוביל אותם.
כל ילד וילדה צריכים מבוגר אחד משמעותי שיאמין בהם על מנת שיוכלו לבנות מסוגלות עצמית שתספיק להם להעז ולהצליח בתחום בו יבחרו.
ההורים והמורים הם חלק משמעותי בתהליך הגילוי והליווי עד השגת היעד.
במהלך השנים בעבודה שוב ושוב גילתי שישנה דרך להגיע לילדים ולהוביל אותם למיצוי הפוטנציאל עד להצלחה בדרך של מצוינות במסלול משלהם.
שיטת העבודה שלי מגוונות ואני מכנה אותה שיטת "רח"ל" :רגשי, חברתי, לימודי וכוללת דרכים מגוונות בהתאם לצורך:
אך מעבר לשיטה כזו או אחרת, אני משתמשת בדבר הבסיסי ביותר החשוב בקשר בין בני אדם - אהבה ואמונה. אהבה למי שהם כעת ואמונה שהם יכולים ומסוגלים להתפתח ולצמוח. כשהדברים מגיעים מהלב, הם נכנסים ללב ומניבים תוצאות רצויות.
אז אם אתם שואלים את עצמכם:
האם הילד/התלמיד שלי ממצה את היכולות שלו?
האם הילדה /התלמידה שלי נמצאת במקום שמתאים לה מבחינה חברתית, מרגישה שייכת ותורמת את חלקה?
האם לילד/התלמיד שלי יש חוסן פנימי לעמוד באתגרים של חיי היום יום?
האם הילד/התלמיד שלי יודע להתמודד עם מצבי לחץ בצורה טובה?
האם לילדה שלי יש את המיומנויות הדרושות לברור מידע מתוך "ים" המדע ולדעת מה נכון ומה פחות?
האם הילד/התלמיד שלי יודע להבדיל בין טוב לרע?
ואתם לא בטוחים שהתשובה היא כן בטוח, פנו להתייעצות ונתחיל לחשוב כיצד לסייע להם!
שלכם, טג'ה קינדה, יועצת חינוכית מומחית פסיכותרפיה (c.b.t) מרצה, מנחת קבוצות המדריכה נ.ב סופרת😍